Magnaplast
PL

O ile cały system kanalizacyjny po zakończeniu robót jest niewidoczny i schowany głęboko pod powierzchnią ziemi, jeden z elementów jest stale obecny w naszej przestrzeni: właz studzienki. Jego prawidłowy montaż gwarantuje nie tylko estetyczny wygląd całej jezdni, ale też m.in. komfort dla kierowców.

Podstawowym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę przy montażu zwieńczenia studni, jest bardzo dobrze zagęszczenie żwiru lub piasku w obszarze wokół rury teleskopowej. Pamiętajmy, że finalnie właz powinien się stać integralną częścią dywanika asfaltowego i pracować wraz z nią.

 

02

Rys. 1. Montaż teleskopu firmy Magnaplast w jezdni - fragm. filmu.

 

Co zrobić na początku?

W początkowej fazie robót, właz powinien być wyciągnięty ponad powierzchnię asfaltu (ok. 50 mm), co pozwoli nam uzyskać przestrzeń do wykonywania dalszych prac.

Konieczne jest całkowite usunięcie piasku lub żwiru z górnej części studzienki. Dzięki temu uzyskamy pewność, że asfalt będzie ściśle przylegać do  żeliwnej ramy włazu.

Sam właz powinien być „wciśnięty” w gorący asfalt, który to musi być bardzo dobrze upakowany pod ramą włazu.

 

01

Rys. 2. Montaż włazu w jezdni.

 

Równy i trwały

 Efekt, który powinniśmy otrzymać na samym końcu, jest trwałe zatopienie ram włazu w asfalcie (na głębokości min. 90 mm), a co za tym idzie – uzyskanie idealnie równej powierzchni włazu i jezdni.

Finalne walcowanie wykonuje się łącznie z zainstalowanym włazem studzienki. Żwir, piasek lub asfalt nie powinny dostawać się do wnętrza studzienki w czasie trwania instalacji.

 

-----------------------------------------------------------------------

Dowiedz się więcej:

Masz problem z doborem odpowiedniego produktu? Skontaktuj się z nami

Napisz do nas